woensdag 27 november 2013

SCHIPPEREN MET DE TIJD

Ik ben weer met teveel dingen tegelijk bezig. Dit is voor mij niet zo handig omdat ik hierdoor een gejaagd gevoel krijg want ik moet dan nog zoveel...... en soms daardoor ook blokkeer.
Zo ben ik ben sokken aan het breien in de kruikensteek. 
Tijdens de laatste avond van onze spingroep hadden we het over deze steek die zeer rekbaar is en gebruikt kan worden om sokken zonder hiel te maken.
Niemand wist precies hoe deze steek ging maar na wat snuffelen heb heb ik hem gevonden.
Het geeft inderdaad een rekbaar breisel en het is een leuk en vooral makkelijk patroon.
Aantal steken deelbaar door 4.  Na de boord: 2 recht 2 averecht.  dit 3 toeren en dan 1 steek verspringen,  1 av, 2 r, 2 av. na 3 toeren 2 av, 2r, na 3 toeren 1r 2 av,2r, en zo verder tot de teen en dan alles recht en minderen. 


Ook ben ik verder gegaan met verven en heb levensmiddelenkleurstof gebruikt.




En begonnen met een sjaal.


Dit is mohair. Het kleurt toch iets anders aan dan wol maar ik vind de kleur prachtig,  en er is een mooie glans en heerlijk zacht. 

En dit is een gedeelte wat nog klaar ligt om verder verwerkt te worden....



Geen tijd voor verveling dus.


Groeten
MIEKE






1 opmerking: