zondag 23 februari 2014

Vilten

Ik ben een beetje gaan experimenteren met het maken van droogvilt en heb balletjes gemaakt 
Dit vond ik nog niet meevallen. 
Ik prikte waarschijnlijk ik het begin veel te wild en prikte daardoor regelmatig in mijn vingers maar uiteindelijk lukte het en heb  ik van de balletjes  armbandjes gemaakt met tussen de vilten kraal steeds een andere kraal


Ook heb ik een ketting gemaakt van opgerold vilt


Eerst heb ik een lap, met elke laag een andere kleur,  licht aangevilt en daarna opgerold.
Na het vilten heb ik de viltworst in stukjes geknipt en geregen.
Zowel de armbandjes als de ketting heb ik op elastiek geregen. 
Op deze manier past het altijd maar ik weet toch nog niet of dit wil het handigst is. 


In werkelijkheid zijn de kleuren iets feller.

Prettige zondag 
Groeten
Mieke 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten