zondag 19 maart 2017

Herinnering

. Bij het ontruimen van het huis van mijn ouders  heb ik heb veel kleren meegenomen.
Hiervan wil ik een herinneringskleed gaan maken.
Het idee heb ik al wel en het 
gaat me lukken maar het valt niet mee om te beginnen.
Ook vroeg mijn dochter of ik van deze kleren een berenshirt wil maken.
Zij heeft als herinnering 2 beren gekocht en wil die iets aangeven van opa en oma.






Het shirtje voor de "mannetjes" beer is klaar.
Ik hoop dat het een beetje past. Zij woont niet in Nederland en heeft een soort van patroon gegeven.











****
Deze week heb ik ook heerlijk zitten spinnen.






Dit is een combinatie van mohair met vlas.
Ongeveer 450 meter en 100 gram.

Ongeveer de helft is nu klaar.









****

Een van de leukste musea vind ik het textielmuseum in Tilburg. Ik ben er al vaak geweest en iedere keer vind ik weer wat nieuws.



Afgelopen weer was ik er weer en er was een leuke tentoonstelling.
Voor mij was de blikvanger dit.
Een werkstuk van glas en pomponnen.
Hard en zacht.
Het is gemaakt door Heringa en Van Kalsbeek.
Je blijft kijken en iedere keer zie je weer iets nieuws.










Prettige zondag
en
een goede week.

Mieke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten