donderdag 3 april 2014

weven

Ik heb weer een weefwerk klaar. 
Ik heb dit geweven met grote tussenruimtes en daarna licht vervilt
Het materiaal is handgesponnen wol in zowel de ketting als de inslagdraad.


Detail


Ik wilde in eerste instantie de lap afgebonden verven en daarna vervilten
Durfde het toch niet aan maar ik ga dit toch nog een keer proberen.

*****

Ik heb een klein spinnenwiel, een Louet Victoria. Deze is prima en heel makkelijk mee te nemen
Maar..
vorige week zag ik een advertentie voor een Louet S10.


En nu is deze in mijn bezit...
en hij spint fantastisch 

Groeten
Mieke 

2 opmerkingen:

  1. Een prachtige aanwinst. Louet maakt prima wielen. Victoria is heel praktisch om ergens mee naar toe te nemen.. Mijn spinnewiel is dat niet echt, maar toen ik dat kocht wist ik niet dat ik zo vaak op reis zou gaan om te spinnen.... Tot nu toe is het altijd zonder problemen gelukt.
    Je kunt je stof heel goed afbinden en dan verven, met een open weefsel zoals jij hebt gemaakt zal het resultaat heel verrassend zijn... Succes met al je creatieve bezigheden.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen